Biologische broodmix met teff van Senzagluti

Het is op WordPress al een hele tijd geleden dat ik een blog heb geschreven. Maar nu vond ik het weer eens tijd worden.

Ik zit op Instagram en volg meerdere mensen. Waaronder Glutenvrije Snackerij. De Glutenvrije Snackerij had een winactie op Instagram en Facebook. Ze mochten in samenwerking met Glutenvrijemartkt.com 3 pakketten meelmix van Senzagluti weggeven. Ik dacht laat ik eens meedoen. Wat schets mijn verbazing dat ik nog gewonnen heb ook. Dat was 4 juli om precies te zijn.

20170706_210029

Mijn prijzenpakket

Op 6 juli heb ik bovenstaand prijzenpakket binnen gekregen. Ik was er heel blij mee. Natuurlijk heb ik een foto gedeeld op https://www.facebook.com/Klompcreaties.nl . Ik heb de belofte gedaan dat ik het meel zou gaan testen.

Vandaag dacht ik laat ik maar een test gaan doen. Het brood van mijn man begon aardig op te raken in de vriezer dus heb ikalles bij elkaar gezocht om mijn broodbakmachine aan het werk te zetten.

Klomp Creatie's

Alle benodigdheden om de brood te bakken uit de bbm

De Biologische broodmix van Senzagluti bevat teffmeel bruin, maismeel, lijnzaad, zonnebloempitten, sesamzaad, sojameel en nog meer ingrediënten. Als je de broodmix in het blik gooit zie je de lijnzaad zitten.

Klomp Creatie's

Broodmix met zichtbaar lijnzaad

De broodbakmachine doet zijn werk goed. Hij kneed, wacht en laat na poosje een piep horen om nog extra ingrediënten toe te voegen. Ik gooi er dan meestal nog wat pitten en rozijnen bij. Deze keer heb ik alleen pitten toegevoegd. Ik probeer de pitten altijd goed door te mengen op dat moment. Deze keer was ik verrast om een dikker deeg te zien dan normaal gesproken. Daarom heb ik nog iets water toegevoegd. Daarna dacht ik, nu kijk ik wel hoe het eruit komt.

Na bijna 3 uur is de broodbakmachine klaar om het brood eruit te halen.

Klomp Creatie's

Brood uit de bbm

Wat mij opviel dat het brood niet erg gerezen was, maar wel mooi bruin. Ik moet toegeven dat ik niet goed op de zak heb gelezen hoe ik de broodmix moest bereiden in de broodbakmachine. Als ik dat wel gedaan had dan denk ik dat het brood er anders uit gekomen was. Het brood heeft een mooie bruine korst. De smaak is heerlijk en dat is het belangrijkste. Ik heb het kapje geproefd. De rest laat ik over aan mijn man om te testen, want het is zijn brood.

Maar ik koop de Biologische broodmix van Senzagluti gewoon nog een keer bij http://www.glutenvrijemarkt.com zodat ik hem de volgende keer op de goede manier bereid.

Wat mij betreft is de test gelukt. De Biologische broodmix met teff van Senzagluti is een aanrader. Hij bevat goede ingrediënten, bakt mooi bruin, smaakt heerlijk en hoeveelheid van 450 gram in de zak is heel handig. Ik gebruik namelijk altijd 450 gram meel als ik brood in de broodbakmachine bak.

Klomp Creatie's

Het brood van binnen als je hem snijd

Wel ben ik benieuwd hoe het brood zich houd in de vriezer. Ik snij het brood altijd met een snijmachine en stop dan 2 sneetjes in een zakje. Daarna leg ik de zakjes in de vriezer. Mijn man eet meestal maar 1 snee brood per dag en heel soms 2. Op die test zal ik later nog een keer terug komen.

 

 

 

 

 

Geef een reactie

