Draadjes schaal

Het is een tijd geleden dat ik op wordpress een blog heb gemaakt. Had gewoon niet genoeg inspiratie om veel te schrijven. 

Vandaag heb ik genoeg inspiratie om iets creatiefs te delen. Bij het haken knip je altijd draadjes af. Je kunt ze weggooien of bewaren om iets mee te doen. Ik had gelezen dat je van afgeknipte draadjes een leuke schaal kon maken. Dat leek me erg grappig. Dus bewaar ik mijn draadjes altijd.

Mijn afgeknipte draadjes heb ik in een lege ijsbak bewaard. Hij raakte nu aardig vol. Daarom dacht ik laat ik nu maar eens aan de slag gaan om de schaal gaan maken.

Wat heb je nodig.

  • Een bak met draadjes
  • Een schaal met  plactic folie overtrokken
  • Houtlijm
  • Water
  • Een sateprikker om te roeren
  • Plastic folie of een pedaalemmerzak
  • Plastic handschoen 

Doe houtlijm en water in een bak en roer het goed door. Kijk goed naar de verhouding. Niet teveel water gebruiken.

Doe een hand draadjes in de bak en laat ze volzuigen met het mengsel. Knijp daarna het overtollige water eruit.

Plak daarna de draadjes op de schaal en druk ze goed aan.

Vervolg alles tot je schaal vol is met draadjes. De draadjesbak is bijna leeg. Maar mijn schaal is goed bedekt dus ik vond het genoeg zo.

 

Bedek de schaal met plastic folie en druk alles goed aan. Ik heb een stukgeknipte pedaalemmer zak genomen want die is lekker groot.

Zet schaal met draadjes weg om te drogen. Mijn schaal staat nu op verwarming.

Ik hoop dat ik mijn houtlijm met water niet te dun was. Het laatste restje uit het bakje heb ik over mijn schaal gegoten.

Ben erg benieuwd hoe het opdroogd en of alles blijft zitten.

Geef een reactie

