Vervolg producttest, einde.

Natuurlijk hoort er ook een smaaktest bij het testen van het product. Die komt in deze blog. De kruidnoten zijn inmiddels gebakken en uit de oven.

Wat ik al vreesde is gebeurd, er zijn een paar kruidnoten verbrand. Jammer, maar er zijn er genoeg over om nog op smaak te testen.

Mijn cameravrouw en ik hebben een kritische smaaktest uitgevoerd. Allebei hebben we geen coeiliakie en eten dus ook reguliere kruidnoten. Mijn dochter vond de smaak goed en even lekker als de reguliere kruidnoten. Ik vind de smaak goed, maar hij had iets meer kruidig mogen zijn. Dat is mijn persoonlijke smaak. 

Ze zijn heerlijk bros en eten lekker weg. Meestal vind ik hoe langer ze liggen hoe lekkerder de kruidige smaak tot zijn recht komt in de kruidnoot. 

Algemeen test oordeel.

  • De verpakking is netjes, er staat alles goed op vermeld.
  •  De hoeveelheid in de verpakking vind ik wat weinig. Er zit 150 gram in. Misschien komt dat omdat ik weet dat mijn gezin dol op kruidnoten is
  • Het maken van de mix is makkelijk en snel. Ook als je geen keukenmachine hebt.
  • De geur en stuctuur van het deeg is goed. 
  • De smaak na het bakken is heerlijk en net zo lekker als reguliere kruidnoten.

Conclusie:Goed en makkelijk product. Een product dat qua smaak de reguliere kruidnoten goed benaderd. Vooral  voor beginnende bakkers een uitkomst.

Als gevorderd bakker maakt ik liever een kruidiger deeg en een grotere hoeveelheid. Maar dat is louter mijn persoonlijke menining 

http://www.ruttmans.nl/kruidnotenmix

Hierboven plaatst ik de link van Ruttmans waar de kruidkoekmix vandaan komt. 

Geef een reactie

