Producttest 

Lang geen wordpressblog meer geschreven, maar niet stil gezeten hoor. Nu heb ik een leuke opdracht gekregen om een nieuw glutenvrij product te testen dat op de markt gebracht word door http://www.ruttmans.nl . Dat vind ik erg leuk om te doen en ik ga vandaag en morgen mee aan de slag. 

Het product is een glutenvrije kruidnotenmix. 

Klomp Creatie's

Achterop het zakje stond dat ik alleen 40 gr boter en 25 ml hoefde toe te voegen. Ik gebruik roomboter en gewone melk. Natuurlijk kun je dat ook vervangen voor lactosevrije producten. In de mix zelf zit geen lactose.

Klomp Creatie's

40 g boter, 25 ml melk , glutenvrije kruidnotenmix

Doe alles in een kom en mix het tot een egale deegbal. Ik heb het gemixt in mijn Kenwood Chef tot een kruimilig deeg en het laatste stukje heb de hand gekneed.

Klomp Creatie's

Alles in de kom en aan het werk Kenwood Chef.

Klomp Creatie's

De deegbal moet nu 30 minuten rusten


Nadat je een deegbal gemaakt hebt, moet het deeg minstens 30 minuten rusten. Bij gaat het iets langer worden, want ik moet straks naar school om mijn dochter te halen. Dat kan echt geen kwaad. De smaken en geuren trekken beter in zolang het deeg rust.

Ik ben dol op een huis dat ruikt naar speculaaskruiden in deze tijd van het jaar. Het geeft me een warm gevoel en doet me verlangen naar  de gezelligheid van Sint en Kerst. Het deeg geurt goed, maar hij had iets sterker gekund. Dat is mijn persoonlijke mening. 

Acheterop het karton van de mix staat duidelijk hoe je het deeg verder na het rusten moet verwerken. Dat vooral fijn voor beginnende bakkers. Ik laat in een vervolg blog zien hoe ik het altijd doe.

Word vervold ………

Geef een reactie

