Pannenkoekmix van de Action

Een poosje terug heb ik bij de Action glutenvrije pannenkoekmix gekocht.

image

Het pak kostte €0,99 dus dat was het proberen waard. Het pak bevat 400 gram pannenkoekenmix.

image

De mix bestaat uit maismeel, rijstmeel, dextrose, rijsmiddel en zout. Weer een combi die ik niet snap. Dextrose is een zoetmiddel en rijsmiddel is ook niet nodig. De maismeel en rijstmeel was eigenlijk genoeg geweest met evt. een snufje zout.

Het klaarmaken van de mix moest met 5 eieren en 800 ml melk. Die 5  eieren vond ik wel veel. Dat bleek ook wel toen
ik de mix klaar had. Veel te dun beslag.

Dus maar wat gv bloem van mezelf toegevoegd tot ik het goed genoeg vond. Daarna bakte hij goed.

De conclusie van deze mix is weer duidelijk. De toevoeging van dextrose en rijsmiddel zijn overbodig. De hoeveelheid eieren is teveel op de mix in verhouding met de melk.

Ik heb nog een mix staan, maar die maak ik volgende keer op mijn eigen manier. Dat is dan met 1 ei op 200 gram en 500 ml melk. Ik zal niet zo gauw meer de mix kopen ookal kost hij niet veel.

3 gedachten over “Pannenkoekmix van de Action

  1. HedyKunst

    Ik heb hem ook gezien en getwijfeld of ik hem mee zou nemen. Ik heb het niet gedaan.
    Een tijdje geleden had ik een zak pannenkoekenmix van Schär. Die was er lekker en bakte ook goed!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

