Glutenvrije broodmix van de Action

Pas bij de Action geweest. Deze keer had de Action ook glutenvrije producten. Die kon ik natuurlijk niet laten staan.

image

Ze hadden boekweitmeel, glutenvrij pannenkoekmeel en broodmix. De broodmix moest natuurlijk getest.
Ik had 2 pakken gekocht en daarom heb eerst 1 pak getest in de bbm.

image

Je moest het quick programma gebruiken. Dat had ik nog nooit gedaan, maar het ging goed. Het brood hierboven is uit de bbm, een klein broodje vind ik. We hebben 1 stukje getest, de smaak was goed. De structuur erg vast.

image

Vandaag heb ik het brood gesneden en aan de binnenkant is te zien dat hij erg vast van structuur is.

image

Vandaag heb de broodmix getest in de oven. Dat brood zie je hier boven. Ik heb iets meer vocht, havervlokken en een lepeltje fiberhusk toegevoegd. Het brood klinkt hol en vanavond testen we de smaak bij soep.

De conclusie van beide testen is dat het brood uit de bbm te vast en klein word. Het broodmix uit de oven werkt beter, maar dan is handig nog wat extra vocht en fiberhusk. Ook zaden of pitten maken het nog luchtiger.

Een gedachte over “Glutenvrije broodmix van de Action

Geef een reactie

