Verse spinazie en honingcakjes

Een poos terug heeft mijn man spinazie gezaait in de kas bij mijn schoonouders. De spinazie was goed gegroeid dus kon het geoogst. Mijn man bracht gister een volle emmer spinazie mee.

Die heb ik vandaag gekookt en ik had voor bijna 1500 gram aan gekookte spinazie. De gekookte spinazie gooi ik in de vriezer.

image

Mijn dochter is dol op de tekenfilm figuur Maya de Bij. Ze heeft de knuffels Maya, Willie en de worm Max. Verder heeft ze ook meerdere boekjes van de serie. Achter in de boekjes stonden ook recepten.

image

Een van de recepten was honingcakejes. Die wilde ik eigenlijk vandaag met mijn dochter samen maken. Maar die ging met een vriendinnetje mee.

image

In het recept van honingcakejes zit suiker en honing. De suiker heb ik weggelaten en iets meer honing gebruikt dan 200 gram. De cakejes smaken heerlijk, want mijn man en ik hebben er 1 getest. Ik plaats in een andere blog het recept wel.

2 gedachten over “Verse spinazie en honingcakjes

Geef een reactie

