Glutenvrije pannenkoekmixen

Zoals beloofd zou ik onderzoek doen naar pannenkoekmixen. Ik heb vooral onderzoek gedaan welke glutenvrije pannenkoekmixen suiker bevatten. Persoonlijk ben ik van mening dat het niet nodig is  om suiker toe te voegen in een kant en klare pannenkoekmix. Bij het basisrecept  voor pannenkoeken uit een kookboek voeg je ook geen suiker toe aan je meel.

Hier onder het basis recept wat ik altijd aanhou.

  • 200 gram glutenvrije bloem( Dove’s  Farm of Schar mix C gebruik ik zelf altijd)
  • 1 ei
  • 500 ml halfvolle melk

Al de ingrediënten mix ik met mijn keukenmachine tot een glad mengsel en daarna ga ik bakken.

Ik heb op internet gezocht naar glutenvrije kant en klaar mixen om pannenkoeken te bakken. Ik ben tot de conclusie gekomen dat maar 2 merken geen suiker toevoegen aan hun pannenkoekmix. De pannenkoekmixen van Werz en Organ bevatten allebei geen toegevoegd suiker.

 

De merken Werz en Organ zijn te koop bij http://www.glutenvrijemarkt.com

De andere glutenvrije merken die ik bekeken heb bevatten wel suiker of dextrose. Deze merken zijn  Consensa, Lieke is vrij, Damhert, Hannefort, Mixwell, ZiZo, Orga Nice, Peak’s , Poensgen, de Bakzolder (glutenvrij) en de AH mix.

Wat ik me ook afvroeg of het alleen bij glutenvrije pannenkoek mixen is of dat er ook suiker zit in bijvoorbeeld een mix van Koopmans of andere merken die gluten bevatten. Sommige van deze merken bevatten ook suiker net zoals de glutenvrije mixen.

Dit snap ik niet echt, maar ik ga eens onderzoeken waarom fabrikanten nou suiker doen in de kant en klare pannenkoekmixen. Daarover later meer in de toekomst.

Nu ga ik eerst lekker zelf aan de slag met glutenvrije bloem, eieren en melk om gewoon mijn eigen pannenkoekbeslag te maken. Zonder suiker die gooien we op de pannenkoeken.

 

 

 

 

 

3 gedachten over “Glutenvrije pannenkoekmixen

Geef een reactie

