Pompoensoep en sodabrood

Vandaag was het weer tijd voor soep in Huize Klomp. Dit keer pompoensoep.

Ik maak wel vaker pompoensoep, maar dit keer heb ik een zoete aardappel mee gekookt.

Ik maak meestal mijn pompoensoep van een flespompoen. Deze pompoen snij fijn en de schil is niet zo hard als de oranje pompoen.

image

In mijn pompoensoep gooi ik ook altijd ui, knoflook, kruiden en een klein pepertje. Dit keer gedroogde pepertjes.

Ik snij mijn groente in stukken en laat alles koken met een liter water. Daarna zet ik de staafmixer in de pan en pureer ik alles.

Bij de soep eet ik meestal brood. Dit keer weer sodabrood. Het is een makkelijk te maken brood wat niet hoeft te rijzen na het mixen. Misschien komt dat door de bakingsoda in combinatie met karnemelk.

image

Het deeg leg je op een bakplaat na het mixen en je laat het dan gewoon 45 min bakken. Heerlijk luchtig en een van de favoriet broden in Huize Klomp.

3 gedachten over “Pompoensoep en sodabrood

Geef een reactie

