Zaterdag bakdag

Vandaag ga ik maar eens bakken. Zag een recept van liga koeken op Facebook staan die ik eens wilde proberen.
Liga.

Hieronder het recept.
Recept is eigenlijk van Maïzena koekjes. Beetje creatief met de vorm en voilà!

Maizena koekjes
Land van herkomst: Suriname

Ingredienten:
200 gr margarine
150 gr suiker
1 zakje vanillesuiker
1 zakje bakpoeder
1 eetlepel kook pudding vanille (Oetker)
2 eieren
500 gram maizena

Mix eerst de boter, suiker en vanillesuiker door elkaar als dit een smeuïge massa is kunnen de eieren 1 voor 1 bij. Als laatst de kookpuddingpoeder, bakpoeder en maizena. Laat de koekjesdeeg nog een half uur koelen in de koelkast.

Maak kleine balletjes of in dit geval platte koeken in je handpalm of op een bakfolie, druk dit plat en steek hier het vormpje in uit.

Oven voorverwarmen op 180 gr. Daarna 25 minuten bakken.
Koeken zijn erg bros en wat droog. Zoals de liga eigenlijk ook is.  Niet zo’n vette boterhap.

Zelf heb ik per ongeluk 1 ei teveel gebruik. Hopelijk maakt dat niet uit. Ook had ik iets te weinig maismeel. Dus heb ik het aangevuld met polenta(voorgekookte maisgries).

image

Mijn deeg staat nog ff in de koelkast, maar daar ga ik zo mee aan de slag.

image

Vanavond ga ik ook nog wafels bakken. Dat is zo lang geleden. Die maak heel handig met een Tefal Snack’n clean ijzer.

image

2 gedachten over “Zaterdag bakdag

Geef een reactie

