Ruitenkussen

Het roosje af is. Nou bijna, want wil er ook nog een groen blad aanmaken.

Nu ga ik verder met het ruitenkussen van Leonie( onze dochter). Het bankje dat mijn man heeft gemaakt kan een kussen gebruiken.

image

Dat word een kussen met ruiten.

image

Een patroon uit Aan de haak 2

image

Leonie heeft zelf haar eigen kleuren gekozen.

image

Ik heb al wat ruiten af. Er zit nog een roze op mijn naald. De ruiten haken heerlijk weg. Je begint met 4 losse. Toer 1 & 2 hebben allebei 3 vasten. Daarna meerder je in elke laatste vasten tot je bij toer 17, 18 vasten hebt. Vanaf toer 18 minder je door elke laatste 2 vasten samen te haken. Dat doe tot je nog 1 vaste overhebt.
Haak dan een rand om de hele ruit van vasten. Bij de punt boven 3 vasten en de puntzijkant bovenaan 2 vasten.

Ik moet nog wel ff door met ruiten haken. Dus ik ga weer gauw aan de slag.

Geef een reactie

