Thermometer test

Vandaag test ik mijn verjaardagskado. Voor mijn verjaardag(26-11-2015) heb ik een digitale kook thermometer gekregen. Heel blij mee, maar nog niet getest.

Een poos terug kocht ik een rollade bij de Lidl en nu vond ik eindelijk een lekker recept in het Dekamarkt krantje. Rollade met sinaasappel. Daar had je een kookthermometer bij nodig. Dus nu test ik mijn therometer in de rollade.

Ik kan de thermometer instellen op de gewenste kernthemperatuur en dan gaat hij piepen als hij er is.

image

De themperatuur boven moet als goed is stijgen tot 65 graden. Ik moet het staafje van de meter in de rollade steken. Ik begon bij 5 graden.
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat en of hij over 1 1/2 uur op 65 graden staat.

Het merk van mijn digitale kookthermometer is Westmark. Mijn man heeft hem voor mij gekocht bij de Blokker.

image

Ik wilde vooral een kookthermometer omdat ik me een keer wil verdiepen in het maken van suikerstroop. Maar dat komt nog wel. Eerst maar zo testen.

image

Inmiddels geeft mijn meter 35 aan en moet de rollade nog ong 60 min.

In een andere blog zal ik het resultaat plaatsen en een recept voor liefhebbers.

Geef een reactie

