Boekweitbrood

Vandaag maar weer een broodje bakken. Dit keer een boekweitbrood. Het recept komt uit Glutenvrij en 100% lekker nr 3.

image

Eerst moet je 3 eieren,  1tl appelazijn, 1el olijfolie en 435 ml water mixen tot een glad mengsel.

image

Daarna voeg je 125g kikkererwtenmeel, 50g boekweitmeel, 100g rijstmeel, 125g tapiocameel, 125g aardappelzetmeel, 2tl zout, 1el suiker, 3 1/2tl xanthaangom en 1el droge gist toe.

image

Mix dit tot een glad beslag ong 2 min. Giet het daarna in een broodblik en strijk het glad met natte handen. Dek het blik af met een theedoek en laat het 30 min. rusten.

image

Verwarm de oven voor op 180C. Bak het brood 30-35 min. Haal het brood daarna meteen uit het blik en laat het afkoelen.

Mijn brood staat nu te rusten en ik plaats later een vervolg op deze blog.

Persoonlijk vind ik de naam boekweitbrood niet erg passen, want er zit maar weining boekweitmeel in. Hoe ik het anders zou noemen weet ik niet. Het is de 1e keer dat ik dit brood bak dus ik ben erg benieuwd naar de smaak en de structuur.

Daarover in een vervolg meer.

Een gedachte over “Boekweitbrood

Geef een reactie

