Croissantdeeg en kerststol

Vol goede moed begonnen met de croissants.
Dat liep ff anders dan ik hoopte. Mijn deeg was te slap. Maar ik weet wat mijn fout is geweest. Ik wilde het halve recept nemen. Heb dus 250 gr meel gewogen, maar ff vergeten dat de rest dan ook de helft moet zijn.

Nu dus opnieuw begonnen met nieuw deeg. Die staat alweer te rijzen. Daarna moet hij weer een nacht staan en dus a ik morgen weer verder ermee.

Vandaag wel aan de slag met mijn kerststol. Het recept komt uit Heel Holland Bakt. Vorig jaar ookal gemaakt. Toen was hij superlekker. Kortom gauw aan de slag maar dan.

image

Geef een reactie

