Rits inzetten

Na 3 zorgenvriendjes haken/maken blijft de rits inzetten nog steeds een vervelend klusje. Ik word er wel beter in denk ik.

Ik speld de rits eerst vast. En naai dan de boven en onderkant apart vast. Hieronder enkele foto’s van hoe ik het vastspeld en vastzet.

image

image

image

Ik begin bij de onderlip. Daar begin in bij het eindpunt van de rits als hij dicht gaat. Ik gebruik draad in de kleur van de kop.
Ik begin met een steek in de 2e toer van het zakje. Dan steek ik iets onder de rits in de rits. Daarna steek ik in de mondopening. Zo ga ik door tot het eind. Ik laat een lange draad aan het begin en het eind hangen. Die gebruik ik later weer om de rits nog extra vast te zetten.

image

image

Ik duw voordat ik begin aan de bovenlip het resterende stukje rits in de mond. Dat valt soms niet mee om het met de hand te doen. Een potlood help meestal goed om het erin te krijgen.

image

Nadat de rits vastzit boven en onder naai ik met de overgebleven draad de rits nog extra stevig vast.

image

Zoals je kunt zien zit de rits goed vast. Ik werk de rits nog af door in het oogje een paar losse rode draadjes de knopen.

Geef een reactie

