Traktaties

Zoals beloofd zou ik nog iets vertellen over de traktaties. Ik maak als traktatie voor school chocolade 6jes. Hoe ik die gemaakt heb zal ik hieonder vertellen. 

Ik heb  600 gram chocolade callets afgewogen om te smelten. De chocolade callets zijn van het merk Callebaut. Dat merk heeft puur, melk en wit. Ze zijn te koop bij de Makro of bij een taartwinkel. 

Klomp Creatie's

Callebaut chocolade callets

  
Klomp Creatie's

melk chocolade callets

 
De callets smet je au baire marie(in een schaal op een pan water)

 

Klomp Creatie's

600 gram chocolade callets

 
Nadat alles is gesmolten voeg je  nog 200 gram chocolade callets toe. 

Klomp Creatie's

200 gram chocolade callets

 
Nadat je alles goed geroerd hebt tot de extra callets gesmolten zijn voeg je nog 200 gram zachte boter toe. 

Klomp Creatie's

200 gram zachte boter

 
Dan krijg je een egale romige chocolade massa. 

Klomp Creatie's

egale romige chocolademassa

 
Die kun je dan in een spuitzak doen om te verwerken tot bijvoorbeeld chocoladeletters of zoals ik gedaan heb het cijfer zes. De  

Klomp Creatie's

opgespoten zesjes

 
De chocolade kun je versieren met alles wat je leuk en lekker vind. Dit moet je wel doen voordat de chocolade te hard word. De verwerkte chocolade laat je goed uitharden in de koelkast. Als je een fout maakt met opspuiten kun je chocolade gewoon weer laten smelten in de schaal waarmee je begon. Op het pannetje met water. 

Wil je weten wat je nog meer kan doen met chocolade, volg dan eens een workshop bij http://www.taartaholics.nl  . Daar heb ik het ook gedaan. Gezellig en leuk om te doen.

Geef een reactie

