Review pannekoekmix Lieke is vrij

Deze keer review over pannekoekmix van Lieke is vrij.

image

Ondertussen is het misschien wel bekend dat Huize Klomp Creatie’s pannekoeken zeer geliefd zijn. Ook dat ik graag iets nieuws uitprobeer.
Deze keer heb ik gekozen voor Lieke is vrij. Een merk dat glutenvrije producten maakt.
De pannekoekmix bestaat uit rijstebloem, aardappelzetmeel en maiszetmeel. Dat is op zich een goede mix. Maar er zit ook nog rietsuiker en eiwitpoeder in. Dat snap ik niet helemaal.

Je doet namelijk ook geen suiker of eiwitpoeder in je pannekoekmeel als je het zelf maakt met bloem. Ik niet tenminste.

Ik heb netjes gedaan wat op het pak stond. Bij 225 gram mix moest je 3 eieren toevoegen en 500ml melk toevoegen. Ik nam bij het hele pak dus de dubbele hoeveelheid. Mijn mix werd veel te dik dus maar extra melk toegevoegd. Dat werd beter.

Het bakken ging prima en de smaak was lekker. 

image

Mijn conclusie van deze mix is: de meelmix is prima, maar 6 eieren op een heel pak is te veel. De liter melk is te weinig. De suiker en eiwitpoeder in de mix is overbodig. Maar de smaak van de mix is goed.

Geef een reactie

