Bokkepootjes

Zoals beloofd zou ik me deze week ook wagen aan bokkepootjes. Zo gezegd zo gedaan. Vanmiddag ben ik dus aan de slag gegaan.
Eerst heb ik de witte chocolade ganache gemaakt. Terwijl die op stond te stijven in de koelkast heb ik de koekjes gemaakt.
Bij lading 1 die in de oven ging jammer genoeg de amandelschaafsel vergeten. Bij lading 2 netjes erop gedaan.

image

Ik ben niet zo goed in het spuiten dus ze zijn niet allemaal gelijk.

image

Na het bakken heb ik ganache erop gespoten en de bokkepootjes weer later hard worden.
Daarna heb de chocolade gesmolten. Toen heb ik de koekjes erin gedoopt.

image

De bokkepootjes zijn niet gelijk, maar wel heerlijk van smaak. Het is een hoop werk maar leuk om te doen. Het word wel iets wat ik nog een keer ga maken.

Ben erg benieuwd wat ze morgen moeten doen bij Heel Holland Bakt. Ondertussen ook nog een brooddeeg gekneed voor een hartige broodkrans. De oven en keukenmachine hebben het weer druk vandaag.

Een gedachte over “Bokkepootjes

Geef een reactie

