Speculaasjes

Gisteren heb ik speculaasdeeg gemaakt. Vandaag heb ik daar speculaasjes van gemaakt. Dit heb ik gedaan met speculaasplanken. Het is ff een trucje om de speculaas uit de plank te krijgen, maar met behulp van aardappelmeel lukt dat goed.

image

Speculaas plank molen.

Je strooit de aardappelmeel op de plank en druk het speculaasdeeg in de vorm. Snij dan het overtollige deel weg. Daarna heb je een molen bijv.

De eerste speculaas is al uit de oven en in de koektrommel. Ik heb ook een speculaas pop gemaakt. Als die is gelukt dan maak ik rond Sint meer poppen.

image

Speculaasmolen

Het kost wel tijd, maar het is leuk om te doen. Voor herhaling vatbaar.

Geef een reactie

