Naarstig op zoek naar natriumhydroxine 1:8

Ik wil heel graag Duitse loogbroodjes bakken. Het recept heb ik gevonden in het Lidl boekje Glutenvrij bakken. In het recept staat het ingrediënt natriumhydroxide 1:8. Heb zelf gegoogeld, gevraagd bij de drogist, de bakker en zelfs het Nederlands Bakkerij Centrum. Niemand kon mij jammer genoeg helpen.

Heb in het recept gelezen dat je de natriumhydroxide  1:8 moet oplossen in water en daarna de gevormde broodje erin moet dopen. Je moet ze daarna bestrooien met zout.

Ik heb alle lezers van deze blog een vraag. Wie kan mij helpen. Wie weet wat het is, waar ik het kan kopen of door wat ik het kan vervangen. Zodat ik eindelijk de Duitse loogbroodjes kan bakken.

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken.

Klomp Creatie's

Glutenvrij Bakken

2 gedachten over “Naarstig op zoek naar natriumhydroxine 1:8

Geef een reactie

